Договор за автобусни линии или неустойка за 15 млн. лв. | 04.04.2016 00:00 | Капитал Daily | стр. 5

В понеделник Комисията по транспорт в Столичната община ще разгледа и извънредна точка за частнителинии на градския транспорт в столицата. В нея Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (Реформаторски блок) предлагат общината да сключи договор за отдаването на 16 автобусни линии на частния оператор "МТК груп".
Фирмата е победител в конкурс от 2008 г. Тогава обаче излязоха записи, в които стана ясно, че тогавашният заместник-кмет по транспорта Велизар Стоилов нерегламентирано се е договарял с участниците в обществената поръчка - "МТК груп", "Карат-С" и "Юнион трейд". Бойко Борисов, който по това време беше кмет на София, отстрани Стоилов от поста и отказа да подпише договор със спечелилите конкурса фирми, сред които и "МТК груп".
Частната компания оспорва решението в съда, който отсъжда в нейна полза още през 2012 г. Въпреки това Столичната община, вече под ръководството на Йорданка Фандъкова, отказва да подпише договора с "МТК груп". Според решение на съда от 23 март 2016 г. фирмата трябва незабавно да започне да обслужва спечелените линии -18,20, 21/22,23, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 81, 86,117,118,119. В противен случай компанията иска обезщетение от близо 15 млн. лв. В случай, че общинските съветници решат да сключат договор с частния превозвач, фирмата ще трябва да осигури 60 автобуса. За обслужване на линиите обаче "МТК груп" ще получава по около 17 млн. лв. годишно, или почти 140 млн.лв. за целия срок на договора от осем години.
Междувременно през 2016-2017 г. изтичат договорите на общината с останалите частни оператори, които бяха сключени през 2007 г. В последните месеци управата на града активно говореше как тези автобусни линии ще бъдат поети обратно от "Столичен автотранспорт". На заседанието на транспортна комисия в понеделник ще бъде гледано и предложение общинската фирма да започне процедури за купуването на нови 200 автобуса за целта.

Виж
Виж цяла страница