Лондон е любима дестинация на българите | 08.01.2016 00:00 | Политика | стр. 27

Христо ЩЕРИОНОВ
Пътническата такса остава без увеличение
Статистиката на летището показва, че най-предпочитаната дестинация е Лондон. Тя се обслужва от 4 авиокомпании, които изпълняват редовни целогодишни полети, а от тази година авиокомпаниите ще станат 5. По този маршрут пътническият трафик през 2015 г. бележи ръст от 16% спрямо 2014 г. От София пътувалите са 300 хил. души до четири от летищата на британската столица: „Хийтроу", „Гетуик", „Лутън" и „Станстед".
2015 г. беше първата пълна година за полетите на авиокомпанията от ОАЕ flyDubai, която от настоящия сезон лети вече три пъти седмично до Дубай. От края на март 2015 г. по редовната линия Цюрих - София оперира SWISS International Airlines. Тя възобнови полетите си до българската столица след няколкогодишно прекъсване. Две нови авиокомпании се включват в зимната чартърна програма до летище София, започваща в средата на декември и продължаваща до края на март - Norwegian International, с полети от Лондон/ „Гетуик" и Enter Air с полети от Бристол. За втори пореден сезон лети английският превозвач JET 2, с разширена програма от три маршрута до София - от Манчестър. Ейст Мидланд и Нюкасъл. От идващата пролет редовни полети до София ще изпълнява и Ryanair. Билетите по дестинации Пиза и Лондон/ „Станстед" вече са в продажба. От тази година Wizz air пуска своя шеста дестинация от и за София. Очакваме и други авиокомпании, като информацията за това ще бъде обявена на сайта ни.
От януари до края на ноември 2015 г. пътниците по редовните линии са се увеличили с 6,6% спрямо същия период на предходната година, което се дължи на постоянно увеличаващия се брой на пътуващите по международните маршрути. Прехвърлянето на 4 млн. пътници, което стана преди Коледа, е добър успех за нас. Надяваме се, че през 2016 г. ще имаме същите успехи.
„Летище София" ЕАД води сериозна инвестиционна политика за развитие на летището в няколко направления. Първото е повишаване на капацитета на полосата и съществуващата инфраструктура. Второто е повишаване на капацитета на двата терминала. Засилва се тенденцията за използването на терминал 1 от нискотарифните авиопревозвачи, които увеличават пазарния си дял. Приключват строително-монтажните работи по изпълнение на одобрен проект за разширение на антиобледенителната площадка в източна посока, което ще увеличи капацитета на съоръжението три пъти и ще намали предпоставките за закъснения заради извършване на антиобледеняване. В ход е обновяването и автоматизацията на перонното осветление,което ще доведе до около 50% икономия на ток. Така ще бъдат изпълнени всички препоръки на ИКАО (Международна организация за гражданска авиация). Прави се текущ ремонт на асфалтобетоновата настилка в участък от пътека за рулиране и е обновена термопластичната боя на част от писта за излитане и кацане, пътека за рулиране и перон. Поставено е начало за преустройство на мълниезащитна и заземителна уредба на жп разтоварище ГСМ и резервоари за горива. Започна изграждането на нова скоростна пътека за рулиране, което ще увеличи капацитета на летището за кацане на повече самолети и ще оптимизира времето за рулиране на въздухоплавателните средства, които излитат. Изгражда се нова инсталация за гасене на откритите резервоари. През 2016 г. ни предстои подмяна на част от настилките на терминал 1 и се изработва инвестиционен проект за разширение и реконструкция на галерията и блок VII, ниво 0.00 с цел увеличаване .на капацитета на терминал 2 и комфорта на ползващите го пътници.
След поредния кръг от консултации с летищните ползватели беше определен размерът на таксите на летище София за 2016 г., които остават едни от най-ниските в Европа и региона. За трета поредна година пътническата такса и такса сигурност, които заплащат пътниците, са без увеличение.

Виж
Виж цяла страница