Тема: Агресия в градския транспорт | 27.01.2016 00:00 | БНТ 1 | ч. 07:00
Резюме: Водач на лек автомобил нападна с метален бокс шофьор на автобус 305 в столичния градски транспорт. Инцидентът е станал на спирката срещу ИСУЛ. Каква е причината и има ли вече яснота? В момента все още се уточняват причините, довели до вчерашния инцидент. Всъщност в автобусите има паник бутон, но шофьорът е слязал от автобуса, за да говори с човек, паркирал пред автобуса. Вторник сутринта. Малко преди 8 и половина Автобус 305 спира на червено на светофара на булевард “Ситняково” и Мадрид, а пред него застават две леки коли. Светва зелено, но колите не тръгват. Шофьорът прави забележка на мъжа в колата, вместо да премести превозното средство, той взима бокс, качва се в автобуса и нанася няколко удара по главата на шофьора, след това той е откаран в болница, но травмите му не са сериозни и е освободен. Пострадалият е с осем години стаж. От столичния автотранспорт са категорични, че към него не са постъпвали оплаквания за грубо или агресивно поведение на пътя. Според колега на пострадалия, който кара по същата линия, конфликтите на пътя са често явление. Според Огнян паник-бутоните не са достатъчни, за да гарантират сигурността на шофьорите, при които рискът от насилие е всекидневен Огнян Русев, шофьор в Столичен градски транспорт: “Паник бутонът го има от години, но той не върши работа. Ами по простата причина, че като натиснеш паник бутона човекът, който трябва да отреагира, му трябват от 5 до 10 минути да дойде. Същото е и да се обадя по телефона. Просто самото място на шофьора трябва да е по-обезопасено. Трябва да има обезопасена кабина, който да си отделя шофьора от пътниците. Със самото идване на самите рейсове помолихме да има някаква обезопасена зона на самия шофьор. Да има някаква кабина. Да се обезопаси по някакъв начин. Молихме настоятелно да има и видеоконтрол. Непрекъснато да се заснема какво се случва в рейса и за самата наша сигурност. В чисто новите автобуси всеки може да дойда и да си прави какво си иска с шофьора. По простата причина, че ти гледаш напред, твоето внимание е напред. Той като дойде отзад ти нямаш време да отреагираш. Ако смятате, че нещата, които се решат в рейсовете са без пари и не струват пари. Струват на всеки един пътник, на всеки един данъкоплатец пари. Значи видеонаблюдението ще намали до 90% всички тези неща.” Шофьорите искат промени. И се надяват да не са необходими още инциденти, за да се докаже това.